Skip to content

Usein kysytyt kysymykset

Haluamme tarjota vieraillemme parhaan mahdollisen kokemuksen. Olemme listanneet alle yleisimmin kysytyt kysymykset auttaaksemme sinua löytämään tiesi luoksemme.

Yleistä

1 Tarjotaanko hostellissa aamupalaa?

Hostellissamme ei tarjoilla aamiaista. Yhteiskeittiöstämme löydät kuitenkin kahvia, teetä ja kaurahiutaleita, joita voi käyttää maksutta. Hyvin varustellussa keittiössämme voit valmistaa kätevästi itse aamiaisen ja muutkin ateriat.

2 Onko hostelli esteetön?

Valitettavasti hostellimme ei ole esteetön. Hostellin huoneet sijaitsevat 3. kerroksessa ja rakennuksessa ei ole hissiä.

3 Onko hostellissa henkilökuntaa?

Hostelli on kontaktiton itsepalvelu hostelli jossa henkilökunta ei ole vakituisesti paikalla. Henkilökunta on tavoitettavissa ympäri vuorokauden puhelimitse. Tarkemmat ohjeet majoituksen aikaiseen yhteydenottoon löydät varauksen yhteydessä saapuneista ohjeista, sekä hostellihuoneesta.

4 Miten varaus tehdään?

Varauksen tekeminen on helppoa verkkosivujen varausjärjestelmän kautta. Valitsemalla Varaa nyt verkkosivujen oikeasta yläkulmasta pääset suoraan varausjärjestelmäämme.

5 Voiko hostelliin tuoda lemmikin?

Vaikka rakastammekin eläimiä, valitettavasti hostelliimme ei voi tuoda lemmikkieläimiä allergiariskien sekä mahdollisen melun ja häiriöiden vuoksi, jotta voimme taata kaikille vieraille miellyttävän ja turvallisen yöpymiskokemuksen.

6 Onko hostellissa hissiä?

Huoneemme sijaitsevat kolmannessa kerroksessa, ja valitettavasti hostellissamme ei ole hissiä.

7 Mitä jos tarvitsen apua yöllä? 

Voit ottaa yhteyttä henkilökuntaamme puhelimitse vuorokauden ympäri. Yksityiskohtaiset ohjeet yhteydenottoa varten löydät sekä sähköpostitse varauksen yhteydessä saapuneista ohjeista että huoneessasi olevasta oppaasta.

Saapuminen ja lähtö

1 Miten sisäänkirjautuminen tapahtuu?

Hostellimme on avaimeton ja toimii etärespa -periaatteella. Saat ovikoodin ja pysäköintiohjeet sähköpostiisi vuorokautta ennen majoitusvarauksen alkua sekä tekstiviestinä tulopäivänä check-in alkaessa klo 15.00.

2 Mihin aikaan huone on käytettävissä ja milloin se luovutetaan?

Huone on käytettävissäsi tulopäivänä klo 15.00 alkaen ja huone tulee luovuttaa klo 12.00 mennessä lähtöpäivänä.

3 Voinko saapua hostelliin myöhään illalla tai yöllä?

Kyllä, voit saapua siihen aikaan kun sinulle sopii. Henkilökohtainen ovikoodisi on käytössäsi tulopäivästä klo 15 alkaen aina lähtöpäivän klo 12 asti. Huomioithan, että hostellissa on hiljaisuus klo 22-06, mikäli saavut myöhään.

4 Voinko tuoda matkatavarani säilytykseen ennen kuin huone on käytettävissäni?

Kyllä, matkatavaroiden säilytys ennen sisäänkirjautumista on mahdollista, mutta vaatii etukäteisjärjestelyjä. Olethan yhteydessä meihin hyvissä ajoin etukäteen joko puhelimitse numeroon 040 187 7131 tai sähköpostitse osoitteeseen hameenlinna@kulkurihostellit.fi.

5 Mihin saan pysäköityä auton?

Hostellin välittömästä läheisyydestä löydät pysäköintialueen johon voit jättää autosi. Kulku pysäköintialueelle tapahtuu Kanttiininkujan kautta. Katso pysäköintialueen tarkempi sijainti kartalta.

6 Pääseekö hostellille julkisilla kulkuvälineillä?

Meille pääsee sujuvasti bussilla Hämeenlinnan juna- ja linja-autoasemalta. Lähin pysäkki sijaitsee Lahdensivuntiellä. Reitit ja aikataulut löydät helposti Hämeenlinnan reittioppaasta.

Huoneet ja muut tilat

1 Onko hostellissa sauna?

Kyllä, hostellimme 1. kerroksesta löytyy erikseen miesten ja naisten saunatilat, jotka ovat käytettävissä ma-su klo 7.00-22.00. Koska hostellissamme ei ole vakituista henkilökuntaa voit itse lämmittää saunan juuri silloin kun se sinulle parhaiten sopii, ja voit nauttia löylyistä omaan tahtiisi. Saunan käyttö sisältyy huonehintaan.

2 Onko huoneeni jaettu muiden kanssa?

Ei, kaikki huoneemme ovat yksityisiä. Varaamasi huone on yksinomaan sinun käytössäsi eikä sitä jaeta muiden majoittujien kanssa.

3 Voiko hostelliin tuoda lemmikin?

Vaikka rakastammekin eläimiä, valitettavasti hostelliimme ei voi tuoda lemmikkieläimiä allergiariskien sekä mahdollisen melun ja häiriöiden vuoksi, jotta voimme taata kaikille vieraille miellyttävän ja turvallisen yöpymiskokemuksen.

4 Miten suihku ja wc-tilat on sijoitettu?

Hostellin 14 yksityishuonetta on jaettu 3-4 huoneen soluihin. Jokaisella solulla on omat huoneiden välittömästä läheisyydestä löytyvät jaetut suihku ja wc-tilat.

Poikkeuksena on yksi 2 hengen huone, sekä 3 hengen kolmio, joissa molemmissa on oma kylpyhuone.

5 Mitä yhteistiloja on käytettävissä?

Keittiö

Käytössä on yhteiskeittiö jossa ruoan valmistus onnistuu kätevästi. Lisäksi jokaisen solun eteisestä löytyy mikroaaltouuni, kahvin- ja vedenkeitin sekä jääkaappi.

Olohuone

Olohuoneen varustukseen kuuluu ruokaryhmä, sohva, TV ja Playstation 3. Lisäksi kaapista löytyy lautapelejä, kirjoja sekä muuta ajanvietettä.

Suihku-, WC-tilat ja Sauna

Jokaisessa solussa on 3-4 huonetta, jotka jakavat suihkun ja wc:n solun kesken.

Alakerrasta löydät naisten- ja miesten saunat jotka ovat käytössä ma-su klo 7.00 - 22.00. Koska hostellissamme ei ole vakituista henkilökuntaa voit itse lämmittää saunan juuri silloin kun se sinulle parhaiten sopii, ja voit nauttia löylyistä omaan tahtiisi.

Palvelut

1 Tarjotaanko hostellissa aamupalaa?

Hostellissamme ei tarjoilla aamiaista. Yhteiskeittiöstämme löydät kuitenkin kahvia, teetä ja kaurahiutaleita, joita voi käyttää maksutta. Hyvin varustellussa keittiössämme voit valmistaa kätevästi itse aamiaisen ja muutkin ateriat.

2 Onko hostellissa sauna?

Kyllä, hostellimme 1. kerroksesta löytyy erikseen miesten ja naisten saunatilat, jotka ovat käytettävissä ma-su klo 7.00-22.00. Koska hostellissamme ei ole vakituista henkilökuntaa voit itse lämmittää saunan juuri silloin kun se sinulle parhaiten sopii, ja voit nauttia löylyistä omaan tahtiisi. Saunan käyttö sisältyy huonehintaan.

3 Onko hostellissa pyykkitupa?

Kyllä, hostellin 1. kerroksesta löytyy pyykinpesukone joka on vapaassa käytössä. Muistathan pakata omat pesuaineet mukaan.

4 Missä ovat lähimmät ruokakaupat? 

Hostelli sijaitsee vain lyhyen kävelymatkan, alle kilometrin, päässä keskustasta, jossa on runsaasti kauppoja, mukaan lukien Kauppakeskus Goodman ja K-Citymarket Hämeensaari.

Voit myös Woltata haluamasi ruokatarvikkeet suoraan hostellin ovelle tuotuna K-Market Visamäestä.

Pyöräily

1 Pystyykö polkupyöriä huoltamaan hostellissa?

Kyllä, tilassa on mahdollisuus pieniin omatoimisiin huoltoihin ja ulkona pääset tarvittaessa myös pesemään menopelisi.

Noin viiden kilometrin päässä sijaitseva yhteistyökumppanimme, Parolan pyörähuolto, auttaa, mikäli pyöräsi kaipaa isompia huoltotoimenpiteitä.

Parolan pyörähuolto
Takumäentie 1B, 13130 Hämeenlinna
www.parolanpyorahuolto.fi

Fillariparkistamme löydät ”ensiapupakkauksen”, jolla saat tarvittaessa pyörän liikkeelle huoltoon asti.

2 Onko polkupyörille varattu säilytystilaa?

Kyllä, olemme pyöräilijä-ystävällinen hostelli. Katutasosta löydät pyörällesi lämpimät sisätilat säilytykseen. Tilassa on myös mahdollisuus pieniin omatoimisiin huoltoihin ja ulkona pääset tarvittaessa myös pesemään menopelisi.

Varaukset

1 Miten voin peruuttaa varaukseni?

Voit peruuttaa omien verkkosivujemme varauskalenterin kautta tehdyn varauksen lähettämällä sähköpostia, tekstiviestillä tai soittamalla numeroon 040 187 7131. Peruutus on maksuton, kun se tehdään vähintään 5 päivää ennen majoituksen alkua ja ennen klo 15.

Varauksia, jotka on tehty Booking.comin kautta, emme voi peruuttaa tai muuttaa. Peruutukset on hoidettava Booking.comin ohjeiden ja varaus- ja peruutusehtojen mukaisesti.

2 Voinko varata ja/tai maksaa huoneen paikan päällä?

Varaukset ja maksut voidaan suorittaa ainoastaan käyttämällä sähköistä varausjärjestelmäämme.

3 Mistä näen vapaat huoneet ja miten teen varauksen?

Pääset tekemään majoitusvarauksen helposti verkkosivujemme varauskalenterin kautta. Listauksen vapaista huoneista näet, kun olet ensin valinnut henkilömäärän ja majoitusajankohdan.

4 Mistä löydän varaus- ja peruutusehdot?

Varaus- ja peruutusehdot löydät tästä.

Pysy ajantasalla

Tilaa uutiskirje

Hae vapaita huoneita

Vieraita